Order Guide | Panduan Pesanan

Order Guide | Panduan Pesanan


This is simple instruction to help new Customer to place order | Ini adalah panduan ringkas untuk membantu Pelanggan baru membuat belian.


1. Pilih dan klik pada gambar produk yang diingini.


1.JPG


--


2. Kemudian paparan dibawah akan keluar, klik pada butang "Add to Cart". (Sila Skrol ke bawah)


2.JPG


3.JPG


--


3. Jika anda ingin meneruskan pembelian untuk produk yang lain, klik pada butang "Continue Shopping" dan ulangi langkah 1, 2 dan seterusnya.


4.JPG


--


4. Jika anda ingin membuang atau mengeluarkan produk dari dalam "Cart" atau dari senarai produk yang anda ingin beli, tickkan pada ruangan "Remove" yang bertanda dibawah, kemudian klik pada butang "Update".


5.JPG


--


5. Setelah semua produk yang ingin dibeli sudah berada didalam "Cart", klik pada butang "Checkout" untuk memulakan proses pembelian.


6.JPG


--


6. Kepada mereka yang masih tidak log-in, paparan dibawah akan terpampang didada skrin anda. Jika anda telah mendaftar sebagai pelanggan, sila isikan alamat email dan katalaluan anda didalam kotak sebelah kanan dan kemudian klik pada butang "Sign In". Manakala kepada yang belum mendaftar sebagai pelanggan, anda perlulah klik pada butang "Continue" untuk mendaftar sebagai pelanggan. Isi maklumat peribadi anda yang dikehendaki, kemudian klik pada butang "Continue" untuk meneruskan proses.


7.JPG


8.JPG


--


7. Jika anda mempunyai sebarang nota atau pesanan kepada pihak ButikPuteri.com seperti dalam bentuk pemberitahuan dan makluman sila sertakan nota dan pesanan anda diruangan bertanda dibawah.


9.JPG


--


8. Seterusnya klikkan pada butang "Continue" sehingga munculnya butang "Confirm Order". Klikkan pada butang tersebut untuk mengesahkan pembelian anda.


10.JPG


9. Sebaik sahaja butang "Confirm Order" diklik, anda akan menerima satu email didalam mailbox email yang anda telah letakkan semasa pendaftaran tadi. Ini bermakna anda sudah selesai melakukan proses pembelian. Jika tidak menerimanya sila semak dibahagian "SPAM" atau "Junk Mail". Didalam email tersebut akan dinyatakan No. rujukan pesanan, akaun pembayaran, detail pembelian produk yang dibeli berserta jumlah keseluruhan yang perlu dibayar. Jika tiada email diterima dalam jangkamasa 5-10 minit dari masa pesanan dibuat, sila semak akaun anda kerana berkemungkinan besar, proses pembelian yang dibuat tidak dibuat sehingga proses terakhir. Ataupun sila hubungi kami dengan segera melalui email; diba@butikputeri.com atau melalui phone 019-2057171.


Tips:Setiap pengubahsuaian perlu disusuli dengan klik pada butang"Update".


Tips: Setiap pengubahsuaian perlu disusuli dengan klik pada butang "Update".


Kami berharap Para Pelanggan akan mendapat panduan dari langkah-langkah bergambar yang disediakan diatas, Terima Kasih.


"Selamat Membeli-belah"


"Kepuasan anda adalah kepuasan kami"

0 comments: