Shipping & Returns | Penghantaran dan Pemulangan

Shipping | Penghantaran


Attention to our Valued Customer and Future Customer | Untuk perhatian Para Pelanggan dan Bakal Pelanggan yang kami hargai:-


To ensure that what we will provide is the best for our customer, ButikPuteri.com now change our Shipping services from Normal Parcel delivery to POS LAJU which more save and secure. This kind of shipping service now operate automatically in ButikPuteri.com system. | Untuk memastikan bahawa apa yang kami sediakan adalah yang terbaik untuk Pelanggan kami, ButikPuteri.com kini telah menukar khidmat penghantaran daripada menggunakan khidmat Penghantaran Parcel Biasa sebelum ini kepada perkhidmatan penghantaran POS LAJU yang lebih selamat dan baik. Jenis penghantaran ini telah kami masukkan secara automatik didalam sistem penghantaran yang ada didalam ButikPuteri.com.



For your information, we do not put any extra charge for shipping process, the automatic shipping charge is only to pay shipping cost. | Untuk pengetahuan Para Pelanggan dan Bakal Pelanggan, kami tidak mengenakan sebarang caj tambahan untuk penghantaran melalui Pos ini, caj yang dikenakan hanyalah untuk membayar caj Pos sahaja.


Any question, please leave any message into "Maklumbalas" corner at the right side of this site or please send us email to diba@butikputeri.com. We will try our best to help you to ensure that we provide the best services to you as our belovered customer. | Sebarang pertanyaan dan soalan, anda bolehlah tinggalkan pada ruangan "Maklumbalas" disebelah kanan site ini atau emailkan terus ke: diba@butikputeri.com. Kami akan cuba membantu anda sedaya yang mampu untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada anda selaku Pelanggan dan Bakal Pelanggan kami.


___________________


Returns | Pemulangan


Returns will allowed only if product received is mistake and damage. Any perfect shipping cannot be return because we will ensure every shipping made are save and secure. For that reason, we will take foto of any packing prosess before shipping as a proof of product in the good condition. | Pemulangan hanya boleh dilakukan jika produk yang dihantarkan salah atau rosak sahaja. Penghantaran yang dibuat dalam keadaan sempurna dan baik tidak boleh dipulangkan semula kerana kami akan memastikan setiap penghantaran yang dibuat adalah rapi dan selamat. Untuk tujuan tersebut, kami akan mengambil gambar setiap proses pembungkusan sebelum penghantaran sebagai bukti yang produk tersebut adalah dalam keadaan baik dan sempurna sebelum dibungkus dan dihantar.


All return charges will bear by supplier or manufacturer completely if problem cause as below:- | Caj penghantaran produk untuk pemulangan adalah ditanggung sepenuhnya oleh Pembekal atau pengilang jika masalah yang timbul adalah seperti berikut:-


1. Problem about wrong product shipping either mistaken type of product or mistaken size of product. | Kesilapan Penghantaran barang samaada kesilapan penghantaran jenis produk dan juga kesilapan penghantaran saiz produk.


2. Product delivered have major damage because of Supplier / Manufacturers careless and faulty but if it occured during shipping process its not included into this conditions. | Produk yang dihantar adalah rosak teruk akibat kecuaian Pembekal dan Pengilang tetapi jika kerosakan berlaku semasa proses penghantaran tidak termasuk didalam syarat ini.


But if the problem cause other than listed above, all return and resend cost will bear by buyer itself. | Manakala jika masalah yang timbul selain dari yang disenaraikan diatas adalah ditanggung sepenuhnya oleh Pembeli. (Caj Pemulangan dan Penghantaran Semula)


We hope this information will help you. | Diharap maklumat ini dapat membantu dan memudahkan Anda.


Thanks | Terima Kasih.

0 comments: